Waarom wij Klaviyo verkiezen boven Mailchimp voor e-commerce?

En veel belangrijker: Waarom jij Klaviyo óók zou moeten verkiezen, terwijl Mailchimp op het eerste gezicht de ‘household name’ is? Het antwoord op die vraag is net zo helder als rechtlijnig, en geen kwestie van smaken en kleuren. 

Wij zijn een strategisch marketingbureau dat doelgericht focust op het stimuleren van groei. Groei in e-commerce, in conversie en dus in omzet. Vanzelfsprekend hoef je ons niet op ons woord te geloven. Dat doen we zelf ook zelden. We hebben zowel Klaviyo als Mailchimp onderzocht en gebruikt, gewikt en gewogen.

Het resultaat is duidelijk en laat zich in – minstens – deze vijf troeven samenvatten.

De grotere expertise in e-commerce

Klaviyo is gebouwd voor e-commerce en retailmarketeers en onderscheidt zich zo van Mailchimp, dat een algemenere insteek heeft. Focus stelt Klaviyo in staat om krachtige functies aan te bieden en die naadloos te laten aansluiten bij de unieke behoeften van e-commercemerken. Gedetailleerde segmentatie, geavanceerde automatisering en een diepgaande integratie met populaire e-commerceplatforms vormen het actieterrein van Klaviyo. Specialisten zijn nu eenmaal doeltreffender.

Segmentatie op maat

Door realtime segmentatie aan te bieden, stelt Klaviyo marketeers in staat om direct te reageren op veranderend klantgedrag en snel wijzigende trends. Dit staat in schril contrast tot Mailchimp, waar segmentatie soms een tweetal uur vergt en vervolgens beperkt blijft in gebruik en mogelijkheden. Relevante berichten op tijd leveren aan specifieke doelgroepen is een troef waar elke e-commercespeler graag gebruik van maakt. Snelheid is niet altijd en overal de beste optie, maar hier wel.

Geavanceerde automatisering

Mailchimp biedt een aantal basisflow-triggers en mist ondersteuning voor mobiele pushmeldingen, waardoor de mogelijkheden voor automatisering eerder beperkt zijn. Ondertussen geeft Klaviyo toegang tot geavanceerde flow-triggers voor e-mail, SMS en mobiele pushmeldingen. Daarmee kunnen marketeers heel doeltreffend gepersonaliseerde en meeslepende customer journeys creëren die uitnodigen, enthousiasmeren, warm maken en … zichtbare resultaten opleveren. 

Maatwerk in couponing is mogelijk

Klaviyo stelt e-commercemerken in staat om zowel statische als unieke couponcodes te gebruiken. Die zijn essentieel voor het opvolgen en monitoren van marketingcampagnes en het stimuleren van conversies. Het zijn met name die laatste die ons uiteindelijk vooral interesseren. De waardevolle inzichten die unieke couponcodes opleveren, lopen we mis bij Mailchimp. Klaviyo biedt hier meer effectiviteit en dat helpt om aankopen te stimuleren. 

Toegewijde ondersteuning en community

Bij Klaviyo genieten marketeers van toegewijde ondersteuning en een levendige community e-commerce-experts die klaarstaan om te helpen en best practices te delen. Resultaten boeken is vaak het resultaat van successen delen en blunders voorkomen. De collectieve expertise van een groep ervaren gebruikers aanboren maximaliseert de waarde van Klaviyo als platform én maakt er voor doeltreffende e-commerce de interessantste optie van. 

Conclusie

Wij verkiezen Klaviyo boven Mailchimp voor e-commerce, en je mag ons daar zorgeloos in volgen. Klaviyo biedt op dit ogenblik een heel aantal duidelijke en overtuigende voordelen. E-commercemerken die naar succes en groei streven, plukken daar de vruchten van. 

Wil je meer weten? Ontdekken en ervaren hoe wij e-commerceverbeteringen aanpakken en omzetgroei realiseren?
Lees onze 7 tips die écht werken voor een betere e-commerce.